عوارض ناشي از سوء درمان ارتودنسي توسط افراد غير مجاز

  • خانه
  • عوارض ناشي از سوء درمان ارتودنسي توسط افراد غير مجاز

عوارض ناشي از سوء درمان ارتودنسي توسط افراد غير مجاز

شما ممکن است متوجه شده باشید که پزشک ما در ارتودنسی و ارتودنسی فکی دندانی متخصص است. درحالیکه بیشتر افراد درمورد ارتودنسی مطالبی شنیده اند، بیشتر آنها آن را با ارتودنسی فکی دندانی اشتباه می گیرند.

هر متخصص ارتودنسی کار خود را در آموزشگاه دندانپزشکی شروع می کند. به محض تکمیل تحصیلات آموزشگاه دندانپزشکی، برخی فارغ التحصیلان مستقیما  وارد حرفه بعنوان دندانپزشک می شوند. برخی دیگر ادامه تخصص را دنبال می کنند، که نیازمند تحصیل بیشتر به مدت دو تا سه سال برنامه رزیدنتی است. انجمن دندانپزشکی امریکا نه متخصص را تصویب کرده است. شما با برخی از انها اشنا هستید: دندانپزشکی کودکان(مخصوص کودکان)، امراض لثه و بافت های محافظ دندان(دندانپزشکی متمرکز بر لثه) و  جراحی دهان.

“تخصص ارتودنسی و ارتودنسی فکی دهانی ” یکی از نه تخصص است. اساسا، درحالیکه ارتودنسی مدیریت حرکت دندان ها را در بر می گیرد، ارتودنسی فکی دهانی شامل هدایت رشد عصب صورت است که عمدتا در طول کودکی اتفاق می افتد. دستگاه ها غالبا بکار می روند- هرچه با براكت برای ارتودنسی بیشتر اشنا باشید، و سایر لوازم تخصصی مثل سرپوش  و بسط دهنده که به ناهنجاری های چهره بروز می یابند. گاهی اوقات درمان ارتودنسی ممکن است مقدم بر براكت های متداول باشد، اما اغلب دو درمان همزمان بکار می روند. پس اگر فرزند شما براكت و سرپوش را استفاده می کند، درواقع ارتودنسی و  ارتودنسی فکی دهانی را تجربه می کند.

پزشک ما با مهارت در هر دو حوزه قادر به تشخیص هر نوع ناهنجاری در دندان و فک و نیز ساختار صورت است، و می تواند برنامه درمانی تهیه نماید که درمان های ارتودنسی فکی صورتی و ارتودنسی را یکپارچه می سازد.

 

توجه داشته باشید که درمان ارتودنسی ثابت، یک فرآیند درمانی کاملا تخصصی است که انحصارا باید توسط فردی که عنوان متخصص ارتودنسی را دارد صورت گیرد. از آنجایی که احراز این تخصص نیازمند گذراندن آزمون ورودی فوق العاده سنگین و نیز طی دوره ۳ الی ۴ ساله آموزش تخصصی در دانشگاههای معتبر می باشد، بدیهی است درمان ارتودنسی ثابت توسط دندانپزشکان عمومی که به شکل تجربی یا با دوره های غیر رسمی چند روزه اقدام به چنین کاری می نمایند ممکن است عوارض مصیبت بار و بعضا” غیر قابل برگشتی داشته باشد.



امتیاز این مقاله:


به این مقاله امتیاز دهید

*پر کردن این فیلد الزامی می‌باشد.